Töltés... A betöltés függ a kapcsolat sebességétől!

A Pampers pelenka születése: egy fáradt apuka tízmilliárdos ötlete

Vic Mills a Procter & Gamble kutatójaként dolgozott, amikor unokája született. Nagyapaként sok időt töltött a kicsivel, volt azonban egy komoly problémája – korának finoman szólva is elégtelen minőségű pelenkái.

Mills hatvan évvel ezelőtt nagyon utált pelenkát cserélni. A szövetpelenkák, melyeket akkoriban használtak, rosszul illeszkedtek, gyorsan átáztak és igen gyakran kellett mosni őket. A nyűgös nagypapa pedig egy idő után úgy döntött, szakmai megoldásra van szükség.

Így állt neki 1956-ban több P&G-s kollégával legújabb projektjének: egy új, magas minőségű eldobható pelenka kifejlesztésének. Egy olyan időben tette ezt, amikor az amerikai háztartások kevesebb mint 1 százalékában használtak eldobható pelenkákat.

Az első tízmilliárdos brand pelenkából jött

Mills valószínűleg a leghalványabb sejtéssel sem rendelkezett arról, hogy munkája milyen elképesztően gyümölcsöző lesz majd. A projekt eredménye lett ugyanis a Pampers pelenka, a világ legnagyobb és legismertebb brandjeinek egyik, amelyet ma több mint 100 országban, 25 millió háztartásban használnak. 2012-ben a Pampers a P&G első olyan brandjévé vált, amelynek bevételei meghaladták az évi 10 milliárd dollárt.

A Pampers 1961-ben jelent meg először a piacon. Persze kevés termék sikerül először tökéletesre – Mills és csapata remek koncepcióval álltak elő, amely azonban a kezdeti években számos módosításon, teszten esett át, többek között a gyártás könnyebbé tétele érdekében.

A piacon ekkor több eldobható pelenkamárka is versengett egymással, a Pampers azonban néhány év alatt szinte lesöpörte a konkurenciát. Az innovatív hozzáállásnak köszönhetően egy magas minőségű és egyben a szerényebb jövedelműek számára is megengedhető terméket kínáltak, és rövid úton azonosították magukat az eldobható pelenkákkal.

Az első mérföldkő

1964 fordulópontnak bizonyult a brand történetében: hivatalosan is bejegyezték szabadalmukat az eldobható pelenkára. Öt évvel később már az egész országban árulták a Pampers pelenkákat, újabb tíz évvel később pedig már gyermekek tízezrei viselték termékeiket Európában, Ázsiában és Közép-Amerikában.

Az 1970-es években tépőzár váltotta fel a pelenkák kapcsait, így azok jobban illeszkedtek és hatékonyabban megakadályozták a szivárgást. A ’80-as években forradalmi vékony pelenkával álltak elő, amely szuperabszorbens anyagból készült – így lehetővé tette, hogy a babák szabadabban mozogjanak viselése közben.

Az ezredfordulót követően a márka már egy egész sor pelenkával készült fel a családok igényeinek kiszolgálására. Termékvonalukban megjelentek a babák minden életciklusára speciálisan kifejlesztett pelenkák. A legmodernebb darabok már 40 százalékkal kevesebb alapanyagból készülnek és 80 százalékkal kisebb tömegűek, mint a ’70-es évekbeli darabok.

A Pampers pelenkákat ma már több mint 30 helyszínen gyártják a világ 25 országában, és alig akad olyan hely a világon, ahol ne lehetne hozzájuk jutni. Mindez pedig abból nőtt ki, hogy Vic Mills jókor volt jó helyen – egy frusztrált estén egy koszos, átázott pelenkával a kezében.